Windows 10 Defender Anti Virus centralized monitoring and alerts

Diskutiere Windows 10 Defender Anti Virus centralized monitoring and alerts im Viren und Schadsoftware Forum im Bereich Microsoft Community; Hello good people, I am searching for an option to monitor Windows 10 Defender Antivirus alerts and notifications. For example: I have 100...
M

MS-User

Threadstarter
Hello good people,

I am searching for an option to monitor Windows 10 Defender Antivirus alerts and notifications.

For example:

I have 100 Windows 10 Clients (enterprise).

I would like to monitor the Defender Antivirus status from a single centralized point.

Maybe a Client, or a Server or from Azure (Intune).

And if there is a malware/virus threat on a Windows 10 Client, I would like to get an alert or some notification. Maybe as an Email.

Info:

I have an Azure Active Directory + on premise AD DS - hybrid environment.

My first idea was EventViewer subscription with a custom view on a lightweight Hyper-V VM.

But I would prefer a solution with Azure (Intune).

And I prefer a Microsoft product or microsoft service.

The only Informations I can find is to use Microsoft Advanced Thread Protection (ATP).

The Problem is, I do not have an ATP subscription and I do not get an evaluation subscription from Microsoft, to learn if this is suitable for me.

Maybe you have some ideas or hints

Thanks and regards

J

Thema:

Windows 10 Defender Anti Virus centralized monitoring and alerts

Windows 10 Defender Anti Virus centralized monitoring and alerts - Ähnliche Themen

• Das beste Anti-Virus-Programm neben Windows 8 Defender?

Das beste Anti-Virus-Programm neben Windows 8 Defender?: Freue mich ja schon auf das Erscheinen von Windows 8 - die bisherigen Erfahrungen und Infos darüber lassen ja einiges hoffen. Jetzt bin ich...
  • Grüner haken beim Windows Defender nicht da

Grüner haken beim Windows Defender nicht da: Hallo zusammen ich habe ein Bug oder sowas in der Art denn bei mir wird kein Grüner Haken bei Geräteleistung und Integrität obwohl da einer sein...
  • Windows Defender

Windows Defender: Hallo zusammen, auf meinem neuen PC (Windows 10 und Microsoft 365) habe ich bis jetzt nur den Windows Defender. Ist er für einen guten Schutz im...
  • Schutz Verlauf Windows Defender

Schutz Verlauf Windows Defender: Hallo Leute, ich habe letztes eine frage zu der andware gestellt die im schutzverlsuf war. Nun ist im schutzverlauf garnichts mehr drin ? Gib es...