SCAM Anrufe mit CLSID (ClassIdentifier)

Diskutiere SCAM Anrufe mit CLSID (ClassIdentifier) im Viren und Schadsoftware Forum im Bereich Microsoft Community; Dear all, I have received yesterday a phone call from a person who claimed to work for Microsoft Security Services in California. He said...
M

MS-User

Threadstarter
Dear all,

I have received yesterday a phone call from a person who claimed to work for Microsoft Security Services in California.

He said that my computer is infected by a virus and constantly sends notifications to the Microsoft Servers. Due to this, Microsoft activities are blocked and interrupted.

He said he needs to fix the problem together with me on my computer.

The person on the phone was an Indian. He was able to tell me my full name and address incl birth date. Additionally, he knew my land line phone number.

In the beginning, I was not sure if it is a fake or real call because the person knew many details about me.

After he was able to tell me a CLSID (ClassIdentifier) from my computer, I was further confused.

I tried to ask for a Microsoft Case ID Number or a call back number because I was not able to figure out if it was a fake call or not.

Once he asked me to download TeamViewer to get control over my laptop, I ended the call.

My question is now:

• How was the person on the phone able to tell me a CLSID Number from my computer?
  • Do I have to be concerned that I really have some spyware / virus on my laptop? What can I do against it?

I appreciate your advice!

Thema:

SCAM Anrufe mit CLSID (ClassIdentifier)

SCAM Anrufe mit CLSID (ClassIdentifier) - Ähnliche Themen

• Outlook-Adressbuch vertauscht Namens-Reihenfolge bei jedem Phone-Anruf!

Outlook-Adressbuch vertauscht Namens-Reihenfolge bei jedem Phone-Anruf!: Kurios: Immer dann, wenn ich einen Kontakt auf meinem Smartphone aus den «Kontakten» anrufe, wechseln im Outlook-Adressbuch Nach- und Vornamen...
  • windows 10 Upgrade 28088 -> echt oder scam

windows 10 Upgrade 28088 -> echt oder scam: Hallo, nach dem Start meines Rechners öffnete sich Microsoft Edge mit folgender Seite: Ihre Windows 10-Version ist veraltet Auf Ihrem Gerät...
  • Bei Anrufen (z.B. Skype etc) wird der Audio von allen anderen Anwendungen unterdrückt

Bei Anrufen (z.B. Skype etc) wird der Audio von allen anderen Anwendungen unterdrückt: Ich wollte Skype eigentlich zum Gamen nutzen um mich während dessen mit Freunden zu unterhalten, aber das Spiel hört man dann nicht. Nur die...
  • SCAM von microsoftstoreemail.com

SCAM von microsoftstoreemail.com: Hallo, ich bekomme seit einiger Zeit Mails mit Angeboten von der Adresse microsoftstore@microsoftstoreemail.com mit Angeboten für rabattierte...
  • Microsoft-Security-Essentials-Fake installiert Scam

Microsoft-Security-Essentials-Fake installiert Scam: Um einen PC Viren- und Spam-freie zu halten, werden Firewall und Virenscanner empfohlen, die von Drittanbietern wie zum Beispiel Eset, Avira...