Meine Mails landen bei Hotmail/Outlook im Junk

Diskutiere Meine Mails landen bei Hotmail/Outlook im Junk im Outlook.com Forum im Bereich Microsoft Community; Hallo werte Community! Vielleicht kann mir irgendjemand hier ein Antwort bieten! Wir ein kleines Schulungsunternehmen und haben eine Mailserver...

MS-User

Threadstarter
Hallo werte Community!

Vielleicht kann mir irgendjemand hier ein Antwort bieten!

Wir ein kleines Schulungsunternehmen und haben eine Mailserver bei einem größeren Provider.

Immer wieder hören wir von Kunden, dass unsere Nachrichten - allesamt angeforderte Unterlagen (Kostenvoranschläge, Anmeldungen, Kursbestätigungen, etc.) - im Junk Ordner laden. Das ist besonders unangenehm bei Neukunden, da wir oft nicht wissen, ob die Informationen ankommen. Dadurch haben wir sicher schon den einen oder anderen Auftrag verloren.

Erst habe ich den Provider dafür verantwortlich gemacht, konnte dies aber nicht erhärten.

Vor ein paar Wochen habe ich mit einer alternativen Domäne eine Mailserver selbst aufgesetzt,

als Ziel, bei Erfolg das Mailservice der Hauptdomäne zu übersiedeln.

PTR, SPF, DKIM, DMARC.... alles nach genauen Regeln. Alles Tests sind frei von Beanstandungen (z.B. MX Tools).
Für den Test habe ich ein Hotmail-Konto angelegt und siehe da: Mails meines neuen Servers laden im JUNK!

Jeglicher Versuch vom Support irgend eine sinnhafte Erklärung dafür zu bekommen wird mit untenstehender Antwort versehen.

Es ist vollkommen egal was ich schreibe - offensichtlich ist das der Standard-Text-Baustein für lästige Fragen.

Ich hab keine Idee mehr. Weder wie ich irgendeiner qualifizierten Auskunft von Microsoft komme, noch wo ich mich beschweren könnte.

Wenn ich keine Lösung finde, dann bleibt ja nur noch der Weg zum Anwalt.

LG und DANKE

Gerald

MICROSOFT BLABLA:

After reviewing your case, I have some additional suggestions for you to consider that may assist you in the future with avoiding the deliverability issue you've been experiencing.

Mail Formatting and user management

User/Subscription Management:

· Ensure you keep mailing lists up to date. Consider having inactive users confirm their subscription and remove them if inactive for certain period of time.

· If you enroll in JMRP, consider removing users who mark your mail as unwanted. This helps keep your email lists populated with only interested users.

· Ensure that the unsubscribe process is visible and that you respond to requests to remove a user from your mailing list in a timely fashion.

· To ensure interested recipients are receiving mail in their inbox, encourage users to add you as a contact or as a safe sender in their Outlook.com options.

· Many senders include a statement like the following in their welcome mail when user subscribe: To ensure delivery to your inbox, please add * Die E-Mail-Adresse wurde aus Datenschutzgründen entfernt. * to your address book.

Mail formatting:

o Clearly mark your emails so that Windows Live Outlook.com customers are able to quickly and easily identify that they requested emails from your service.

o Avoid urgent calls to action in email notifications, invites or advertisements such as "Must sign up today!" "Log in right now!" "Update immediately!" since these are common tactic used by malicious senders.

o If you have enrolled in JMRP and are seeing feedback on certain types of mail messages:

§ Consider giving user's more control over the volume and types of mails they receive. For example, allow them to configure mail frequency: daily, weekly, etc. and opt-in to the types of mail messages they are interested in receiving: daily offers, sales only, gift reminders, holidays only and so forth.

§ If you receive complaints about your legitimate emails then there is something about these emails that customers do not like or find suspicious. You should evaluate the complaints and adjust your emails to address those issues.

While there are no guarantees of improvement, most senders find that structuring emails to address the complaints in JMRP has a beneficial effect on deliverability.

In addition, if you haven't already done so I encourage you to sign up for the two free programs we recommended: the Junk Mail Reporting Program (JMRP) and the Smart Network Data Services program (SNDS). Actively using the information these programs provide can help you identify and monitor issues that can impact Outlook.com sending reputation.

· Junk Mail Reporting Program (JMRP) - As we noted before, your recipients are the best indicator that the email you are sending is wanted. This helpful feedback mechanism allows you to ensure that mails being sent from your IP are not resulting in negative feedback from your users. Enroll at Sign in to your Microsoft account.

· Smart Network Data Services program (SNDS) - The SNDS program provides data about traffic seen originating from your registered IP, such as mail volume and complaint rates. For more information about this free program refer to SNDS - FAQ. To register, please go to Smart Network Data Services.(Reminder: As part of the enrollment process, you are asked to sign the JMRP program agreement and then send a response to Support indicating that it has been signed. It's not uncommon for that step in the enrollment process to be missed.)

Thema:

Meine Mails landen bei Hotmail/Outlook im Junk

Meine Mails landen bei Hotmail/Outlook im Junk - Ähnliche Themen

Your message couldn't be delivered because you weren't recognized as a valid sender: Hello, I tried to send an email from my outlook account and got this information: Your message couldn't be delivered because you weren't...
Outlook.com: Ic bekomme kein Emails mehr, aber beim senden sind alle da....wenn ich eine Email an mich senden bekomme ich diese Antwort...This is the mail...
Phishing?: Hallo, weiß jemand, ob folgende Nachricht von Microsoft echt ist? Microsoft account Update your Microsoft account verification options to...
cant add phone number to aliases: Hello, i try to add an alias or better said a phone number to Sign in to your Microsoft account Seems like the number ranges used by my mobile...
Verdächtige Email: Hallo an alle, ich habe heute Morgen eine Mail mit dem Absender: * Die E-Mail-Adresse wurde aus Datenschutzgründen entfernt. *, erhalten. Der...
Oben