Kann man aus Win10 Siri extrahieren und auf Win 8.1 installieren?

Diskutiere Kann man aus Win10 Siri extrahieren und auf Win 8.1 installieren? im Win 10 - Allgemeines Forum im Bereich Windows 10 Forum; Kann man aus Win10 Siri extrahieren und auf Win 8.1 installieren?
R

rotation

Threadstarter

Erli

Erli

WB-TEAM / MOD
Team
Standort
GB
wer oder was ist Siri? :D

Cortana kann wahrscheinlich nicht auf Windows 8.1 installiert werden. Da Windows 10 ab Mitte des Jahres Gratis zur Verfügung stehen wird ist das aber vielleicht gar nicht notwendig.
Außerdem spricht Cortana bisher nur englisch.

Erli :cool

R

rotation

Threadstarter
oh, ja....
Ich meinte Cortana...

^L^

^L^

Standort
in-meiner-welt.at
Optional sind MSAgents seit 1995 (?) verfügbar, aber eben veraltet ...
http://www.microsoft.com/products/msagent/main.aspx

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Agent

Support after Windows XP

In Windows Vista, Microsoft Agent uses Speech API (SAPI) version 5.3 as its primary text-to-speech provider. (In previous versions of Windows, Agent uses SAPI version 4, which is not supported in Windows Vista and later.) Beginning with Vista, multilingual features of Microsoft Agent under a particular language version of the OS are not supported; that is, Agent will function in other languages only under a localized Windows version of the same language.

While the Microsoft Agent runtime is not pre-installed with Windows 7, it can be downloaded separately from Microsoft.[2] The download contains the character “Merlin”, which also shipped with Windows Vista. Also, SAPI 5.3 compatible speech engines are supported with Windows 7.

Microsoft announced in April 2009 that Microsoft Agent support will be discontinued after Windows 7.

Thema:

Oben