Crysis: Enttäuschung für DX-9-User: Multiplayer beschnitten

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Pvt.Caparzo

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Hallo

Crysis lässt nicht nur seine Grafikmuskeln erst bei DirectX 10 spielen. Weil Hersteller Crytek die Serverlast bei DirectX 9 nicht in den Griff bekommen hat, wird es auch zwei unterschiedliche Multiplayer-Varianten für DirectX 9 und DirectX 10 geben. Wer seinen Rechner noch nicht aufgerüstet hat, wird im Mehrspieler-Part von Crysis ohne Physik und ohne Tag-/Nacht-Wechsel auskommen müssen. In der Praxis können Sie damit keine Bäume mehr mit ihrer Waffe fällen und sehen nur bei Fahrzeugen durch Waffen erzeugte Veränderungen. Da diese Limitierung stark in das Spielprinzip eingreift, werden auch die Server nach DirectX 9 und DirectX 10 getrennt. Wer DirectX 10 hat, kann durchaus auch auf DirectX-9-Servern spielen, muss dann aber auf die Physik verzichten. Umgekehrt dürfen DirectX-9-User natürlich nicht auf DirectX-10-Servern spielen.

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Der Grund liegt auf der Hand: In der DirectX-10-Version lagern die Entwickler viele Berechnungen auf die Spieler aus, da in diesem Fall mit stärkeren PCs zu rechnen ist. Damit kann der Server entlastet werden, so dass Physik möglich wird. Übrigens: Crysis gehört schon seit letztem Jahr zum offiziellen Windows-Vista-Lineup, für das Microsoft eigene Marketingbemühungen vorantreibt. Einen ähnlichen Status haben Spiele wie Company of Heroes und Hellgate: London.

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Aber nicht nur an dieser Stelle hat Crytek den Multiplayer-Part beschnitten. Der ursprünglich geplante Modus Team Action ist bei den internen Spielsessions mit professionellen Spielern durchgefallen, weil er keinen Spaß macht. Der Hersteller hat sich deswegen entschieden, seinen Fokus auf die beiden verbliebenen Modi Instant Action und Power Struggle zu legen. Insbesonderer letzterer soll seit der Games Convention 2006 enorme Fortschritte gemacht haben.

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Davon können sich demnächst doch mehr Leute überzeugen als gedacht. Hersteller Crytek hat den Multiplayer-Partner IGN Entertainment, der das Portal Fileplanet betreibt, dazu verpflichtet, eine größere Anzahl Keys für das Betaprogramm an Crysis-Fansites weiterzugeben. Die sollen dafür sorgen, dass die Fan-Community die Chance hat, Crysis zu spielen. In der Beta testen Sie übrigens die Map "Shore", die schon auf der Games Convention 2006 der Öffentlichkeit gezeigt wurde. Wie schon oben erwähnt, haben die Programmierer seit der Messe vor einem Jahr sehr viele Verbesserungen eingearbeitet.

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Offener Brief con Crytek

Greetings Community!

We would like to take the time and give you a global update on the multiplayer part of Crysis. Since last years’ Games Convention 2006 in Leipzig many things have been changed. Lots of content has been updated, the game play style of the remaining game modes has been modified and quite a few questions from the community are still left to be answered.

This note should give you a solid overview about the current status of our multiplayer and might even prepare you for the upcoming Crysis Beta.

The Expert’s Club

Crytek has set up an “Expert’s Club” to get the most possible feedback about Crysis multiplayer without having the necessity to start a beta. Over 20 hardcore and pro-gamers have been invited to Crytek’s office in Frankfurt once a week over a few months to play-test our multiplayer modes. Their direct feedback and the discussions with the developers after each match gave Crytek and EA an impression what aspects of the multiplayer part needed to be improved and adjusted.

Thanks to the guys from Qantm Institute in Munich, 360.eSports and all the other gamers that participated we were able to make a significant progress and deliver something very unique to the gaming community.

PowerStruggle

This game mode is all about team play and tactics. Capture factories and buildings to gain prestige points which can be spent on weaponry and vehicles. Fight together with your team mates on the server for the ultimate glory and victory which can be accomplished by destroying the enemy headquarter with endgame high-tech weaponry like tactical nukes or Alien technology. To access these endgame weapons you need to have the generator of the research facility loaded at 100% which can be achieved by capturing and holding several Alien crash sites.

PowerStruggle, our main multiplayer mode, has experienced the most dramatic changes since the Games Convention 2006 and the Community Summit in Spring 2007. Thanks to all the feedback from the community we have reworked the very complex mode and tried to make it as accessible as possible without removing the tactical depth.

To give you a small overview here are the most important changes:

* Captured Alien Crash sites automatically transfer energy to the captured Research Facility.
* Energy only charges when the Research Facility and at least one Alien Crash site is captured by one team.
* Overall two stages of charging the reactor are available. At 50% you have basic Alien technology available and at 100% you have the endgame technology available for your team.
* The enemy HQ can be destroyed by TAC Gun, TAC Tank or Singularity Tank only.
* Defensive Turrets do attack enemy infantry and vehicles but do not destroy shells of endgame weaponry anymore.
* HUD has been completely re-designed for a much better overview.
* Overall economy has been modified and improved to guarantee a constant game flow.
* Camouflage Nanosuit mode has been replaced with the Alien cloak mode.

Instant Action

This game mode can be compared to classic death match in general. Due to the Nanosuit being available in multiplayer as well the player will experience a whole new variety of this mode. It is more dramatic, intense and includes a lot more action.

Actually Instant Action has not changed very much. The pace and the variety of how to play this mode are still granted by the Nanosuit functionality. Enough weaponry, attachments and equipment placed throughout the maps encourage players to experience different tactics. Small, medium and large map sizes allow multiplayer fun for each team size.

Team Action

After having the Expert’s Club and many internal sessions with TA we felt that this game mode is not as challenging as we wanted it to be. With the major focus on PowerStruggle we decided to better leave out Team Action since it could not compete in quality anymore. This may be disappointing for some of you, but we can ensure that with PowerStruggle and Instant Action we deliver two high quality multiplayer modes that support both small player numbers and huge battles.

DX9 vs. DX10 - The endless question

To shed some light into one of the most discussed topics regarding Crysis multiplayer I would like to explain you the differences between Crysis MP DX9 and DX10.

As for the DX9 version we won’t have physics and day and night cycle in-game. That means you won’t be able to shoot down trees and/or alter any other objects than vehicles on the map. Additionally the time of day setting doesn’t change dynamically. This is caused due to the tremendous server load such physics might cause on crowded gaming servers. Still you will be able to experience maps with different time of day settings since the maps can be altered in the Sandbox2 Editor.

Rather than providing the community partially working features we limit this for the DX10 version only. Due to the strong hardware available with DX10, server load is less and performance is increased. This ensures the pure physics and day and night cycle experience without any limitation.

Gamers with a DX10 card are able to play on DX9 servers, but with the limitation of the respective server. Vice versa it is not possible for gamers with DX9 cards to play on DX10 servers due to the limited features.

Conclusion

Features come and go - that’s the usual development of a game. With the cut of Team Action we can fully focus on two very strong and competitive game modes. We hope this note provides a good overview and prepares for the upcoming Crysis beta everyone is looking forward to!

Quelle: gamestar.de
 
Michel

Michel

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Da diese Limitierung stark in das Spielprinzip eingreift, werden auch die Server nach DirectX 9 und DirectX 10 getrennt. Wer DirectX 10 hat, kann durchaus auch auf DirectX-9-Servern spielen, muss dann aber auf die Physik verzichten. Umgekehrt dürfen DirectX-9-User natürlich nicht auf DirectX-10-Servern spielen.

Geil, das ist die Umsetzung der Multiplayer-Zwei-Klassengesellschaft. :kopfklatsch
Ehrlich gesagt glaub ich das nicht, damit sollen nur DX10-Grafikkarten an den Mann gebracht werden. :thumbdown
 
H

HWFlo

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Es geht hier ja nichmal nur um die Grafikkarte
man braucht ja auch noch Vista dazu

Sorry Leute so gehts nicht
dann wird eben Crysis nur im Singleplayer gespielt
 
H

HWFlo

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Naja als leidenschaftlicher PC SPieler hat man mit "gar nicht" schon schwer ^^
 
BD.BlackDragon

BD.BlackDragon

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Bioschock läuft nicht mit meiner Shader 2.0 Karte.

Crysis wird nicht in voller Pracht laufen.


Dabei find ich meine Ati Radeon X800GTO noch garnicht so alt!

:flenn:flenn:flenn
 
Bullayer

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@BD.BlackDragon: Beachte Post #7. Wenn alle Zocker mit Hardwareproblemen die Finger von solchen Spielen lassen und die Umsatzzahlen im Keller bleiben, wird es vielleicht ne Änderung an der Software auslösen. ;)
 
BD.BlackDragon

BD.BlackDragon

Ein Drache ohne Flügel
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@BD.BlackDragon: Beachte Post #7. Wenn alle Zocker mit Hardwareproblemen die Finger von solchen Spielen lassen und die Umsatzzahlen im Keller bleiben, wird es vielleicht ne Änderung an der Software auslösen. ;)

Jooo.
Für Bioshock gibt es ja auch Patches von der Community, damit es mit Shader 2 läuft, aber kaufen und dann feststellen das der Fix doch nicht so super läuft?
Nö, dann lieber gar nicht! :satisfied
 
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