Activate the Standby Mode

Diskutiere Activate the Standby Mode im Windows 10 Forum im Bereich Windows 10; Hello People :) I have a really strange problem with the Standby Mode. I am not talking about the Hibernate Mode, I just want to put my machine...
M

MS-User

Hello People :)

I have a really strange problem with the Standby Mode. I am not talking about the Hibernate Mode, I just want to put my machine into the sleep mode. Pretty much everywhere you can read about it and the result is always the same:

powercfg -h off
rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0
This is not working at all, nothing happens and also with the pstools it is simply not possible to activate the standby mode.
If I turn on hibernate with powercfg -h on the command above is working but it sets my machine into the hibernate mode and not into the sleep mode.

Now the strange part: If I click on start > Standby it is working and my machine is switching to sleep mode. In other words, it is working but not with the command above. Is there any other command for windows 10 (Creators Update)?

Thank you so much for your help!

Thema:

Activate the Standby Mode

Activate the Standby Mode - Ähnliche Themen

• Surface Pro 4, im Standby Modus dreht der Lüfter hoch und Surface wird heiß

Surface Pro 4, im Standby Modus dreht der Lüfter hoch und Surface wird heiß: Sehr geehrtes Support Team Ich besitze ein Surface Pro 4 i7 mit 16GB RAM Seit etwa einem Monat wird mein Surface im Ruhezustand extrem heiß...
  • Nach Standby aber vor Entsperren gibt der Rechner keinen Ton von sich.

Nach Standby aber vor Entsperren gibt der Rechner keinen Ton von sich.: Hallo, ich nutze AIMP um den Rechner zeitgesteuert, Abends während Musik läuft, in den Energiesparmodus zu versetzen und Morgens wieder...
  • Passwort/Pin-Eingabe bei Windows 10 nach einem STANDBY (Deckelschliessen).

Passwort/Pin-Eingabe bei Windows 10 nach einem STANDBY (Deckelschliessen).: Hallo, die automatische Passworteingabe bei Starten von Windows konnte ich implementieren. Nun fehlt mir noch ein Automatismus, der das lästige...
  • WIn 10 Pro install via "create media Iso" and works ok, except I cannot activate it.

WIn 10 Pro install via "create media Iso" and works ok, except I cannot activate it.: WIn 10 Pro install via "create media Iso" and works ok, except I cannot activate it. Do I need tp pay out some €249 for a licence code? Or is the...
  • Unable to activate Windows (0xc03f6506)

Unable to activate Windows (0xc03f6506): Hallo, kann mir jemand sagen, was diese Fehlermeldung genau bedeutet? der eingegebene Product-Key sollte eigentlich gehen